Kinesiotape tények, tévhitek

2020.03.11

Már jó pár éve szerepel a köztudatban a kinesiotape, azonban sok a téves információ és a tévhit a témában. Mi is az a tape, mire való és hogyan fejti ki jótékony hatását? 🤷🏻‍♀️🤷‍♂️

A kinesiotape története az 1970-es évekhez nyúlik vissza, azonban a köztudatba és a terápiás alkalmazásba jóval később került. Sokan úgy tudják, hogy a tape hatónyaggal átitatott, gyógyszeres tapasz, de ez nem igaz. ❌
A kinesiotape egy rugalmas, öntapadós és hatóanyag nélküli ragasztószalag, mely több színben elérhető. A színek között sem szöveterősségben, sem vastagságban nincs különbség. ❗️

A kinesiotape segítségével mozgásszervrendszeri és egyéb panaszokat tudunk enyhíteni, továbbá fájdalmat csillapítani. Hatását a felhelyezés módja szerint fejti ki, amihez elengedhetetlen az alapos betegvizsgálat🔍 és a terapeuta anatómiai ismerete. A tape helytelen alkalmazásával sokat lehet rontani a paciens állapotán, ezért nagyon fontos, hogy panaszunkkal csak tapasztalt, vizsgázott terapeutához forduljunk. 👩‍⚕️👨‍⚕️

Hogyan hat?
Serkenti a lokális vér- és nyirokkeringést, ezáltal szöveti regenerációt idéz elő. Ízületet stabilizál 🦵, duzzanatot csökkent, javítja az izomfunkciót 💪 és aktiválja a lokális fájdalomcsillapító neuronokat. Bizonyos ízületi deformitásokat és hanyag tartást korrigál, facilitálja, azaz serkenti az ideális ízületi pozícióban történő mozgásokat. 🤸‍♂️🤾‍♀️🚵‍♂️

A megfelelő technikával felhelyezett tape megemeli a bőrt, ezáltal teret biztosít a lokális vér- és nyirokkeringésnek, így a sérült szövet regenerációjához szükséges tápanyagok és oxigén könnyebben érkeznek. Ezen felül a bőr elemelése a sérült területről jelentős fájdalomcsillapítást eredményez, melynek következtében a kezelt terület aktivitása megnő, ez pedig tovább növeli a terület vérkeringését, így magát a gyógyulását.